Har du i din virksomhed gjort brug af et webbureau? Hvis ikke, så vil jeg næsten anbefale dig at gøre det. For os har det i hvert fald betydet en stærkere position online, og det er ret vigtigt i dag.
Derfor lod vi et webbureau varetage de digitale opgaver
Da jeg først blev spurgt om jeg ville bidrage med et business relateret indlæg her på bloggen, var jeg ikke helt sikker på, hvilket emne jeg ville skrive om. Jeg ville gerne have at det var et emne som var relevant og som skabte inspiration for andre virksomheder og erhvervsdrivende. Efter nogle overvejelser kom jeg frem til at jeg ville skrive om hvorfor det at benytte et webbureau til at stå for de digitale opgaver, har været en virkelig god løsning for os.
Det er selvfølgelig ikke alle virksomheder som har samme behov, eller samme ressourcer for den sags skyld. Den primære grund til at vi valgte at sende opgaver relateret til vores online eksistens, ud af huset, er fordi vi er så lille en virksomhed at vi ikke har ressourcerne til at ansætte et team på fuldtid til at stå for det. Vi har ej selv kompetencerne internt, så det ville kræve utroligt meget tid og ressourcer at skulle forsøge at varetage disse opgaver selv.
Læg dine ressourcer der hvor det giver mening
Hvis der er noget jeg har lært gennem min tid som selvstændig, så er det at det at man ikke kan ordne alting selv. I starten brugte jeg helt utroligt meget tid på at sætte mig ind i alle led i min virksomhed. Jeg var jo kun mig i virksomheden, og havde ikke råd til at ansætte folk i starten. Jeg har bestemt fået nogle gode lærepenge ud af at stå med alt selv, men også dyre lærepenge. Når der er bestemte områder man ikke er erfaren indenfor, så går der helt utroligt meget tid med at sætte sig ind i diverse emner, og forstå dem. Tid man kunne have brugt på det man egentlig var god til.
Jeg fortryder bestemt ikke have prøvet at have alle hattene på selv, men jeg må sige at jeg er glad for at jeg i dag står der, hvor jeg som erhvervsdrivende, føler mig tryg og økonomisk stabil nok til at sende opgaver ud af huset. Jeg lader et webbureau stå for det digitale, jeg sender timesedler afsted til et bogholderi og jeg benytter mig af kreative konsulenter til diverse projekter. Alt dette tør jeg gøre, fordi jeg ved at pengene er givet godt ud, når jeg lader fag eksperter stå for det de er gode til. På den måde kan jeg fokusere på det jeg er god til, nemlig at drive min virksomhed.