Bruger din virksomhed, ligesom os et webbureau til at stå for digitale og grafiske opgaver? Vi bruger dem faktisk på fast basis, så vi nemt kan sende opgaver afsted, så snart der er brug for det.
Det gør et webbureau for os
Den største grund til at vi valgte at hyre et webbureau til at hjælpe os, var fordi vi indså vigtigheden af at stå stærkt online. Det er simpelthen nødvendigt, hvis ens konkurrenter ikke skal overhale en indenom. Rigtig meget foregår bare online i dag. Analyser viser hvor stort et skift der har været de seneste år fra traditionelle til digitale medier. Ikke blot at virksomheder i højere grad er gået over til at benytte det, men også at langt flere brugere i dag anvender de online og digitale medier.
Nok ser vi danskere stadig TV, men vi streamer og derfor skipper mange reklamerne. Magasiner sælger heller ikke i samme omfang som før. Nu er det vigtigt at vi kan vise vores brand frem på de sociale medier, og skinne igennem med vores budskaber online. Det er det et webbureau hjælper os med. De står faktisk for alt fra hjemmeside opsætning og -opdatering til online strategi og social media content planer. Desuden laver de også grafiske opgaver for os når vi har behov for det.
Udarbejdelse af digitalt kampagne materiale
Det er forskelligt fra ét webbureau til et andet, hvilke ydelser de tilbyder. Dem vi benytter laver også digitalt kampagne materiale for os. Vi udarbejder som regel selv tekst materiale og har også sommetider noget billedmateriale, men vi får typisk bureauet til at opsætte kampagne materialet for os. Det kan være et nyhedsbrev, en email blast eller en pop-up kampagne på vores hjemmeside. Et professionelt bureau inden for digital markedsføring og grafisk design, har typisk de rette værktøjer til at opstille kampagne materiale. Det gør de efter dine ønsker og behov. Vi får f.eks. altid alt materiale sendt til godkendelse, inden det publiceres.
På den måde kan vi melde tilbage med eventuelle rettelser, hvis vi ikke er helt tilfredse med resultatet. Jeg må sige at de penge vi afsætter til det digitale, de er rigtigt godt givet ud. Havde vi skulle ordne det inhouse, var det enten blevet en enormt dyr affære eller også var det blevet på helt lavpraktisk niveau, hvilket i sidste ende også kunne ende med at blive dyrt nok for os. Med et webbureau er vi sikret kvalitets materiale på rimelig kort tid, og det er en her del bedre end hvad vi selv ville have kunne præstere inhouse.