markedsføring på facebook

Markedsføring på facebook bør inkluderes i din virksomheds strategi

Hvis ikke du allerede benytter dig af markedsføring på facebook i din virksomheds strategi, så er det i den grad noget du bør komme i gang med. Selvom mediet ikke er et nyt fænomen, så holder det endnu, og det er der flere gode grunde til.

Markedsføring på facebook kan i den grad betale sig

Facebook har efterhånden været stort i mere end et årti. Det er noget af en formåen fra et socialt medie. Dog er der meget der tyder på at de sociale medier er kommet for at blive. I hvert fald de næste 10-15 år. Selvom der med årene er dukket nye sociale medier op, så er facebook altså stadigvæk et af de største, og mest anvendte i Danmark. Grunden til det er det, er fordi at målgruppen på facebook er så bred som den er.

Hvor mange unge i højere grad har taget de nyere sociale medier som Instagram, Snapchat og Tiktok til sig, så er Danmark faktisk et af de lande med de ældste facebook brugere. Det betyder at vi i Danmark har en rigtig stor aldersfordeling på netop det medie. Hvor vi har fået mange 50+ brugere med, så har de unge heller ikke helt sluppet mediet endnu. Den kombination betyder at markedsføring på facebook er en rigtig ideel løsning.

Andre sociale medier du bør være opmærksom på

En rigtig stor procent del af danskerne har stadig en facebook profil, og selvom flere unge nu bruger andre sociale medier til at bringe opdateringer og finde inspiration, så bruges facebook altså stadigvæk i stor stil. Mediet bliver ofte brugt til at logge ind og oprette brugere på andre sites. Og så er det et medie hvor mange har opbygget et netværk af familie, venner, tidligere skolekammerater, kolleger osv. Dette betyder at det er et attraktivt medie for kommunikation og informations søgen om andre brugere.

50+ målgruppen har taget mediet til sig som et sted de kan følge med i livet hos venner og bekendte, et sted til at deltage i konkurrencer, være med i lokale grupper osv. Det har betydet at det er et rigtig godt sted at være for virksomheder. Dog er det ikke kun markedsføring på facebook du bør satse på. Det er også værd at holde et vågent øje med de nyere sociale medier og de målgrupper som befinder sig der. Måske er det din? Pinterest er f.eks. blevet stort igen, og det nyere medie Clubhouse er også værd at undersøge nærmere.